15 October 2008

Lirik lagu Ancaman:

KOMUNIKASI BUNUH KEJAHILAN (intro)

komunikasi bunuh kejahilan ..!!!
(communication kills ignorance..!!!)

Komentar: Setiap kali jam, lagu ni akan dimainkan dulu. Nama pun lagu intro. Pendek je lagu ni ada dalam 45 saat je dengan dua kali break kat tengah-tengah. Diakhiri oleh scream dan growl lirik dia oleh Ayeh dan Faisal. Lagu ni kira jadi lagu anthem bagi ahli ahli band sendiri. Kalau nak buat patch Ancaman, jangan lupa kena taruk slogan ni.

CUT THE RICHS THROAT

how many rich , that you can see
that really wanted , to help the poor
they are only taking , from them in need
breeding poverty and death
c/o cut the richs throat...!!!

Komentar: Gile ganas pembenci orang orang kaya. Actually orang-orang kaya yang dimaksudkan dalam ni adalah para kapitalis sebenarnya. Mana ada kapitalis yang miskin. Kapital tu kan dalam business maksud dia duit, so kalau tak kaya dan tak berduit awak tak boleh jadi kapitalis. Zaman muda muda semua benda kita tak suka apatah lagi bagi kami yang mahukan anarki ni. hahaha.

BOYCOTT MCDONALDS

mcdonalds shit
treat you with chemical waste
mcdonalds shit
exploiting your children
mcdonalds crime
involved in legal murders
mcdonalds greed
exploiting for dollars
c/o boycott mcdonalds
boycott this corporate shit..!!

Komentar: Basically lagu ni tentang takde duit nak beli Big Mac. Tak puas hati sebab harga mahal sangat so kena la tulis lagu protes ni dengan harapan pihak berwajib dapat turunkan harga Big Mac. Asyik makan Double Cheese je bapak bosan doh. Lagu ni terpengaruh dengan McLibelism dan website Mcmurder yang masih ada lagi sampai sekarang.

RESIST AGAINST THE NUKES

chernobyl in russia have suffered the lost
millions have died the worlds were shocked
government is greed to win the nuclear race
to proof who is strong and better
as the people live in risk
c/o resist against the nukes..!!!

Komentar: Actually lagu ni lagu personal feveret aku. Sebab lirik dia pantun pantun dengan cantik. Chernobyl ni satu nama bandar kat belah belah Russia sana yang sekarang ni dah jadi Bandar Mati sebab satu kejadian letupan loji nuklear yang menyebabkan beribu-ribu orang mati dan kena kesan radioaktif. Bandar ni dulu adalah antara bandar yang termoden. Sekarang kalau pergi, bangunan-bangunan tinggi semua tu ada lagi tapi dah takde sapa orang duduk. Satu town kosong beb. Mesti banyak hantu.

CONSUME OR DIE

there will always be
another product to see
throw your cash in
give them your money
there will always be
another product to see
waste your cash in
waste them your salary

Komentar: Ni lagu pasal consumerism. Lagu ni pun bukan feveret sangat sebab antara yang paling lewat dicipta dan dimainkan. So lagu macam ni senang dilupakan.

1 comment: