13 October 2008

As Aizuddin Remembers Correctly:

Aizuddin tentang Konfrontasi dengan Nazi Punks:

Kes pukul apis shit oleh nazi 'punk' - actually aku ada di sana & aku yg buat panggilan polis. sebaik nmpk segerombolan 'punk'(+/- 30 org; u know im not exaggerating right?) berlari melintas jalan ke arah kita dan attack apis, the best thing aku blh buat pd masa itu bkn melawan tp berlari ke arah kedai2 emas minta bantuan dan bila semua tercengang, minta pinjam telepon (zaman tu masing2 blm ada hp) utk call 999. 2 kedai aku masuk ignore permintaan aku. last2 kedai emas bwh klinik gigi sebelah anakku(?) yg benarkan aku telepon polis. tp rasanya it end well before polis dtg kan?

Aizuddin tentang John Floss:

John mmg contact aku secara langsung slps dia tjumpa alamat (thus dia tau alamat rumah rakit yg rare tu) aku di dlm book yr own fucking life website (sources terbaik pd ketika tu utk contact international diy hc/punk scene). dr situ kami beremail2 dan aku invite ko turut serta utk jemput dia. oh ya, pudin were there too. ingt gesture john yg sgt sopan tu? "tangan di dada". so emo! haha... john mlm pertama stay di rumah mat pang dan mlm seterusnya stay di rumah rakit aku. firdaus joined us. john adalah vegan kental. tp sbb asia tour, dia consume telur & susu but dkt rumah aku dia terpaksa murtad sbb di paksa ayah aku mkn bawal sweet sour. gile sian. but he's really a great fren, out of respect to the host, he's willing to do that! :)

Aizuddin tentang permulaan Papakerma:

Bercakap psl fund, bukan utk riak @ bangga, tp mungkin at that time, diulangi, at that time... dlm masa 5-6thn lps, papakerma were among the most active diy label in malaysia and at times, we even had more than rm3,000 in our account. considering we were selling our stuff dirt cheap (with average production of 200 units per releases with profit of 50cent per cassettes) and makes no profit during gigs, it's great to look back at how we could actually able to lead our life in a d.i.y way. but then, once 'maturity' clock, mula get busy with other stuff, study, kerja, miserable love life, etc, many of the ideas generated left abandoned. sayang...

Aizuddin tentang kisah klasik NOSC:

I think the purpose why nosc myspace di create and existence of this blog bukannya simply to look back at the 'glory' days and bragging about it, tp more as a reminder of what we as the young are able to do when we are in control of our own choice and by being innocence we were dare to challenge whatever norm yg diterapkan & applies things not only based on whatever doctrine thought but be creative & use our logic in every aspect.

------

Aizuddin adalah kawan aku yang merupakan jugak antara pelopor-pelopor NOSC dan he was there when NOSC mula baru hendak merangkak. Kami dulu panggil dia Abang Besar (Taiko) tapi sekarang aku dah tak boleh panggil dia Abang Besar sebab aku dah lebih besar dari dia. Muahaha. Dia belajar di Negeri Sembilan dulu dan mula terdedah dengan Punk Hardcore diawal 90an. Dean sekarang adalah penggiat aktif disebalik tabir Papakerma records bersama Faisal Dhani Mucuk dan Bujir. Papakerma merupakan satu label independant yang boleh dikirakan sangat aktif mengeluarkan rilisan-rilisan terbaru disamping penganjuran gig-gig yang berjaya. Antara siri-siri gig yang telah berjaya dianjurkan dengan jayanya oleh Papakerma adalah the infamous Valentines Day Massacre series. Mesti ramai yang pernah pergi. Malah Papakerma bukan aje aktif dalam sirkit local, tapi juga aktif dok bawa band band local ke antarabangsa dan band antarabangsa datang ke Malaysia. Kalau rajin usaha dan tak takut risiko, pasti boleh punya. -Hafeez Aman-

1 comment:

dean said...

sedikit pembetulan.

1 - nama saya aizudin. bukan aizuddin. besar bezanya antara satu D dengan dua D. aizuddin yang saya kenal ketika di bangku sekolah dahulu adalah seorang pengawas senior yang gilakan kuasa dan emosional. maka dengan itu, saya tidak ingin ada kaitan dengannya. namun saya tidak akan mengelak jika di tanya adakah saya aizudin yang di katakan kekasih nur juma habib (pengaraca tv3) sebelum dia berkahwin dengan hurm..you know who... hehe..

2. gig anjuran papakerma adalah a disaster after valentine's. sesudah empat tahun berturut2 tanpa jemu kami menganjurkannya, terakhir pada april 2008, we call it a quit.

terima kasih.



jika ada mereka yg ingin tahu apa erti "friends with benefit", sila hubungi saya.